Välkommen
Salong HavsPärlans Webbutik

Sweden eco

Köpvillkor

Pris på varorna anges i svenska kronor. Som standard visas priserna inklusive moms.
När du lägger något i varukorgen kan du se det totala priset inkl. ev. frakt.

Olika Betalningsmetod:
Förskottsbetalning till vårt bankgiro
Vid förskottsbetalning till bankgiro anger du ditt för & efternamn eller ordernummer. Efter att du satt betalt in till vårt bankgiro tar det ca 1-3 vardagar för oss att bekräfta inbetalningen. Så snart pengarna kommit in till oss (1-3 dagar) så skickar vi varorna till dig.  Vårt bankgironummer är 428-8957.


Swish
Betala med Swish till nummer 076-070 04 90.
Ange ditt för & efternamn eller ordernumret som meddelande vid betalning.


Leveranstider
Leveranser inom Sverige
Vi skickar normalt iväg din order inom 1-3 arbetsdagar, oftast skickas det samma dag om order och betalning inkommit innan kl. 12.00.
Leveranstiderna ligger på 1-10 vardagar, beroende på lagerstatus.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under semestertid, perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren mm.


Frakt
Fraktkostnaden baseras på orderns storlek och vikt. Vi har sex fraktkostnadsklasser (för leveranser inom Sverige): 69 kr, 100 kr, 129 kr, 155 kr och högsta fraktavgiften 205 kr (inkl. moms).
Avhämtning i salongen 0 kr.


Ej uthämtat paket
Paketet skickas till ditt lokala ombud för upphämtning och aviseras via sms eller brev-avi. Du måste senast inom 14 dagar efter avisering hämta ut paketet.
 Har paketet inte hämtats ut returneras det automatiskt till oss och en avgift om 150 kr plus frakter tas ut för det extra arbete och administration det medför oss. Köparen står för den nya frakten till sig själv vid ett eventuellt återköp av varor.
 För produkter som inte omfattas av ångerrätten, återbetalas inte beloppet i det fall köparen inte önskar paketet utskickat på nytt.


Ångerrätt
Ångerrätt gäller under 14 dagar från och med att du har mottagit varan. Enligt lagstiftad har du rätt att ångra köpet. Observera att ångerrätten ej gäller för vissa livsmedel/hygienartiklar. Detta för allas säkerhet.
Öppnade eller använda smink, hudvårds- och hygienprodukter återtas inte av hygienska skäl.
På detta sätt kan vi garantera att alla våra kunder köper en orörd och fräsch produkt.
Ångerrätten gäller oanvänd produkt och obruten förpackning. När du utnyttjar din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av vårdslöshet gäller inte ångerrätten.
När du utnyttjar din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka varan till oss, se till att packa den väl. Du får själv bekosta frakten.


Returer
Returer sker på kundens egna bekostnad utom om varan är defekt eller vi har packat fel.
Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Kunden ansvarar för varan till dess den har kommit oss tillhanda.
Kontakta oss innan du returnerar en vara, Salong HavsPärlan skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka.


Återbetalningsskyldighet
Om du utnyttjar din ångerrätt, betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Detta gäller om varan är i samma skick som när du fick den.


Privat policy
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post (havsparlan@live.se)